• green layout
  • blue layout

 

 

 

ALIMENTE "VII" VERSUS ALIMENTE "MOARTE"

 

Filosofia de viață a veganilor trebuie înteleasă și recunoscută de către toți: mănâncă alimente" vii" ca să trăiești cu adevarat intens și sănătos!

Noțiunile de alimetele "vii" și "moarte" sunt vehiculate cu precadere de către vegani. Prin consumul de alimente "vii", "crude" (fructe, legume, cereal integrale) organismul uman utilizează toate componentele majore și minore din produs iar omul folosește mai putină energie pentru digestie decât în cazul celor tratate termic care devin astfel lipsite de microelemente și substanțe fitochimice, respectiv au o structură modificată a componentelor.

Alimentele "bune" sunt asimilate alimentelor "vii" (proaspete) dar cuprind și produse de origine animală și uleiuri puțin rafinate, iar alimentele "rele" sunt acele produse care deși nu produc vreo boală, pot mări riscul apariției unei afecțiuni dacă nu sunt consumate în cantități moderate.

Împreună cu alți factori, alimentele" bune" influențează calitatea vieții și sunt esențiale în ceea ce privește determinarea stării de sănătate fizică, mentală și emoțională.

Despre funcționarea creierului este bine de știut că celulele nervoase consumă aproximativ 20% din glucidele ingerate din sânge, glucoză care este folosită pentru energie și de către creier, se recomandă ca glucoza să provină din carbohidrații complecși cu indice glicemic mic care nu solicită pancreasul să secrete multă insulină, astfel că în sânge să se mențină un nivel normal de glucoză.

Alimentele " bune" contribuie la:

ü Reducerea stării de stres și creșterea vitalității organismului,

ü Îmbunătățirea activității inimii prin împiedicarea coagulării sângelui în artere, reducerea colesterolului,

ü Îmbunătățirea stării antioxidante a organismului,

ü Lupta contra cancerului, raceli si gripe virale, dureri de cap si astm, diabet,

ü Îmbunătățesc fertilitatea și actul sexual,

ü Menținerea sănătății pielii, unghiilor, părului,

ü Putere mare de concentrare si buna dispozitie

Iată care sunt alimentele "bune" clasificate pe categorii:

" Legumele (verzi, oranj, roșii), fructele cât mai colorate (proaspete si cu indice glicemic mic) , cereale integrale(grâu, secară, orz, porumb, orez brun), leguminoase uscate (linte, fasole, mazăre, bob, năut, lupin), nuci, arahide, castane, semințe fara coajă, uleiuri mononesaturate și polinesaturate(de măsline, de in, de floarea-soarelui, de pește, din soia si din germeni de porumb), unt de arahide, carnea roșie de vită slabă, carnea de pui și pește sub formă fiartă, coaptă sau friptă.

" Ciocolata neagră cu 70% cacao, ou (max. 3/saptămână), laptele degresat si brânza din lapte degresat, pește bogat in acizi grași ω3(păstrăv, somon, sardine), sucuri si nectaruri de fructe neîndulcite sau din legume, apa plată si minerală necarbonatată, ceaiuri din plante medicinale.

 

Alimentele " rele " din dietă pot avea următoarele efecte:

ü Micșorează puterea de concentrare si buna dispozitie,

ü Slăbesc articulațiile, întăresc arterele, mărind riscul bolilor cardiovasculare și artritelor,

ü Slăbesc imunitatea organismului, conducând la dureri de cap, astm, umflarea articulațiilor, si deteriorarea pielii, unghiilor si părului,

ü Accelerează procesul de îmbătrânire,

ü Cauzează supraponderabilitate care poate merge până la obezitate morbidă,

ü Cauzează probleme digestive, inclusiv balonare, crampe, dureri abdominale,

ü Afectează advers fertilitatea și libidoul

Vă intrebați de ce să ne ferim? Să evităm următoarele alimente "rele" sau măcar să le mâncăm cu moderație:

" Zahărul rafinat și produsele zaharoase (produsele de cofetarie si patiserie), produsele pe bază de cereale rafinate (făinuri albe), grasimi saturate (unt, untură, margarină), produsele din fruncte care conțin zahăr (compoturi, dulcețuri etc.), produsele lactate grase și sărate, înghețate, cărnuri grase de vită, porc, rață, gâscă,

" Preparate din carne (mezeluri, preparate din carne tocată), pește și carne prajită

" Conserve de legume si carne, arahide și alune sărate sau toastate în ulei

" Toate topingurile pe baza de unt, brânză, smântână, friscă

" Produsele excesiv de sarate (chipsuri, pop-corn, produsele de patiserie, pește, bacon etc.)

" Alimentele fast-food si junk food, sucurile îndulcite, băuturile carbogazoase si alcoolice tari (țuică, coniac, whisky etc.), cafea și ceai în cantități mari, îndulcite cu zahăr, berea în cantități mari.

În articolele următoare vom publica alimentele de bază și nu numai (laptele, oul, carnea, peștele, cerealele, fructele, legumele, ciocolata, berea si vinul): unde se situeaza ele in clasamentul alimentelor "vii" și "nevii" cât și beneficiul adus de acestea organismului uman.

 

Autor Zimbreanu Mihaela-Mariana

 

Autentificare



AddThis Social Bookmark Button

Planteaza un copacel la nasterea bebelusului tau

 

Planteaza un copacel la nasterea bebelusului tau

Scrisoare de la un copacel pentru un parinte

Buna,

Astazi ramurile si frunzele mele s-au leganat vesele si soarele a fost mai stralucitor.

Sunt fericit, si dansez pe adierea usora a vantului. Ma intrebi de ce ? M-a vizitat copilul meu. Da , am un copil, un frate, pentru ca am fost plantat la nasterea sa, sa-i fiu alaturi pe cararile vietii.

Citeşte mai departe...';
Template design by JoomlaThemePro
Design by: JoomlaTheme Pro